fredag 15. mars 2013

Så kanskje muslimene nå har spist seg rett ned i Helvete?

Lettere absurd den saken med muslimer som har blitt lurt til å spise svin. Er det farlig, eller er det ikke farlig?

Se bare på Aftenpostens artikkel om dette. Der er en Mehtab Afsar blitt intervjuet om dette. Sitat:
- Det er hårreisende og uakseptabelt at muslimer er blitt lurt til å spise noe som ikke er halal.
Det er klart at når muslimer kan gå glipp av Paradiset og i stedet ender opp i Helvete, så blir man litt snurt. Selv hadde jeg i det minste jeg blitt litt sur hvis jeg endte opp med å bli pint i all evighet.

Men så kommer dette:
Afsar presiserer at muslimer som har fått i seg svinekjøtt ved en feiltagelse, ikke har syndet.

- Det er ikke IRNs oppgave å fastslå om noen har syndet, men en feil man gjør uten å være klar over det, ses ikke på som synd, sier Afsar.
Ja, men, da var det ikke så farlig likevel da? Eller ... ?

... kanskje det faktisk er farlig!
  • Kanskje Allah ikke er spesielt tolerant for de som ved en glipp fikk i seg noe svinekjøtt?
  • Kanskje den godeste Allah er som norsk politi eller parkeringsvakter?
For man skjønner jeg at i Norge hjelper det ikke hva man tror:
- Ja, men, jeg trodde fartsgrensen var 80 km/t her!
- Men jeg så da ikke noe skilt om forbud om parkering der?
Eller hva med unndragelse av MOMS fordi man ikke skjønte reglene eller hadde en udugelig regnskapsfører? Å, nei, da! I Norge blir man straffet for det man gjør, ikke det man trodde man gjorde.

Og hva hvis Allah følger de samme prinsippene?
- Du valgte det billigste kjøttet du fant i frysedisken?
- Du gav kona så lite penger at han var nødt for å kjøpe noe slikt?
- Foreldrene dine gav deg noe de ikke visste var svin?
Beklager! Forbud er forbud! Ingen svinespisere inn i hans Paradis, nei!

... og når nå mange muslimer uansett havner i Helvete grunnen denne glippen, kan de jo i mellomtiden nye både svinekjøtt og alkohol? De har jo intet å tape på det?!

Ingen kommentarer: